Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Sulejman Veličanstveni po drugi put među Srbima

Komentari (58) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 nedelja, 26 februar 2012 12:13
Harun al Rašid
Vladimir Ćorović u svojoj Istoriji Srba navodi podatak da je Pavle Javijus u svojem memoaru o Turskoj pisanom za cara svetog rimskog carstva Karla V ostavio svedočanstvo da su osmanski sultani pored zvaničnog turskog jezika, i arapskog na kojem je pisan Kuran, govorili i srpski jezik. Sa ovim podatkom se slaže i istoričar Radovan Samardžić, koji navodi druge izvore koji takođe svedoče da je Sulejman Veličanstveni pisao i govorio srpskim jezikom, smatrajući ga pored turskog i latinskog, najvažnijim za tursku diplomatiju.
Preporuke:
80
8
2 nedelja, 26 februar 2012 12:23
Marko Gay
Imam pitanje za komentatore koji zive u Srbiji:

Da li se kod vas prikazuju ruske serije?

(Ozbiljno pitam.)
Preporuke:
77
8
3 nedelja, 26 februar 2012 13:03
Jos jedan "tribalac"
Nazalost ne i to bez obzira koliko da su kratke ili jeftine za kupovinu. Rusku seriju od samo 4 epizode "Grozovje vorota" (thunders gate) sam tako morao da skidam s interneta. Iako bi svakako imala dosta publike na ovim prostorima verovatno je neko iz domaceg urednistva razmisljao da bi prikaz vojske kako izvrsava ustavne duznosti mogao da deluje uznemirujuce na gradjanstvo u Srbiji.
Preporuke:
75
2
4 nedelja, 26 februar 2012 13:18
Sale
Ne, ruske serije se ovde ne prikazuju.

Ovde je vlast izrazito anti-ruska i sve što je rusko se diskretno proteruje.

Postojala je u Jakšićevoj ruska knjižara. Knjige su tamo bile vrhunske a opet, veoma jeftine. Tamo sam ja nalazio zaista najbolje matematičke knjige koje se na svetu mogu naći. (npr. trotomna Matematička analiza od Fihtengolca) U vreme mog studiranja, te knjige su bile tajno oružje zbog kojeg sam dobijao visoke ocene!

Sada te knjižare više nema, a više ne postoji mesto gde mogu naći rusku literaturu.

Zahvaljujuću ovoj vlasti, sada smo postali pro-za-padni i Hrvati su nam uzor u svemu!
Preporuke:
122
3
5 nedelja, 26 februar 2012 14:12
Pukovnikov učenik
Osećaj za vreme je subjektivna stvar. Nekome je doba Sulejmana Veličanstvenog duboka prošlost, a neko se ne seća šta je juče doručkovao, pa prema tome, zašto u skorijoj budućnosti ne bi gledali neku veselu ekranizaciju života Franje Tuđmana, koji je nesumnjivo veliki čovek u hrvatskom narodu? Sličnih primera ima mnogo, samo zamenite Franju za Aliju... Zato ne mislim da je emitovanje ove serije, pogotovo zato što je publika to tražila, imalo bezazleno.

Mi svoju istoriju zaboravljamo, ili je prosto ignorišemo, a sve datume pre našeg rođenja smatramo nebitnim. To je samo jedan, možda mali, razlog zašto nam je tako kako nam je, a ova serija sigurno neće uticati na nas da malo šire razmišljamo.

A što se tiče ruske kinematografije, na RTS-u je nedavno prikazana mini-serija o Dostojevskom, dok TV Art često pušta odlične ruske filmove.
Preporuke:
55
4
6 nedelja, 26 februar 2012 14:16
uporno netolerantan
Meni je zao sto niko ne snima srpske serije sa istom-istorijskom tematikom(kao i Sulejman),jer ako mi Srbi nemamo sta da naucimo iz istorije,onda nema niko...
Preporuke:
67
0
7 nedelja, 26 februar 2012 15:45
Miko
Siguran sam da ako ova infantilna vlast ostane i dalje da nam kreira zivote i obrazuje mladu generaciju da cemo gledati serije o Humanitarnom Hitleru sa ljudskim licem. Sve nam je okrenuto naglavacke, pocev od politike, ekonomije, kulture, obrazovanja, nauke, morala...itd. Ko je za to odgovoran? Pa najvise svakako vladajuca oligarhija ali i narod koji ih bira 10g.
Preporuke:
51
4
8 nedelja, 26 februar 2012 15:54
Sava
Ali, nije Anđa pravila idiotski film zato što mrzi Srbe, nego zato što joj je bilo lakše da pliva na talasu slike koja već postoji. Nije ona uzrok, ona je posledica. Pravila bi ona i propagandni film o Srbima, kad bi postojala dobra podloga za to, i kad bi znala da bi to moglo da prođe. Nije ona kriva što je slika o Srbima i dalje tako loša.


Autor tvrdi: da je to njeno slobodno umetničko uverenje, nastalo na talasu slike koja već postoji. Ona je (postala) deo uzroka koji izaziva posledicu, nikako posledica. Ni ovaj (da li samo) njen projekat nije komercijalno isplativ, i to se sigurno znalo, ali on je plaćen unapred. Naravno, profit je na drugoj strani. Kada se stvari pogledaju u malo širem i sveobuhvatnijem kontekstu, onda ovaj film nikako nije slučajnost, čak - trebalo ga je očekivati. Savršeno se poklapa sa organizovanom hajkom i napadima na Republiku Srpsku.
Preporuke:
47
0
9 nedelja, 26 februar 2012 16:54
Vesna Veličkova
U Srbiji ponovo dolaze neki glumci neke serije..turske...jedni su već bili ...svi su plaćeni 100.000 EU ...No ko može zamerati onima ko ih plaća...ljudi gledaju svoj posao...a to što bi se tim novcem moglo činiti mnogo toga- nema veze...Da nema nas koji će pohrliti u studio da pomahnitalo tapšemo nebi oni punili buđelare...
Bila je jedna ruska sapunica na B92 čini mi se...pre par godina.
Serija o Dostojevskom beše skoro ali svako veče! u nekom terminu meni neodgovarajućem ...nadam se reprizi.
Gledajući ruske pravoslavne filmove na sajtu prijateljbožji verujem da bi bilo lepo da pošalje neko nekog tamo u kupovinu...sa bilo koje televizije...samo da donese nešto valjano.
Preporuke:
39
2
10 nedelja, 26 februar 2012 17:50
Sofokle Papas
Ne znam,mozda sam lose izracunao,ali nakon legendarnih 500 god.ropstva pod tim turcima,mi smo se i dalje krstili i isli u crkve a ne u dzamije.Nakon 50 god.pod ateistickim rezimom nit se krstimo nit klanjamo.
Preporuke:
62
1
11 nedelja, 26 februar 2012 18:04
s.j. Balkan današnjice
Ekonomski pad među pravoslavnima na Balkanu. Grčka je pred kolapsom. Srbija je očerupana, ponižena, i bedna. A Turska je u usponu, lokalnim muslimanima sve ide od ruke.

Znači, ukratko, situacija je očajna! Pre šar decenija Turska je bila rupa. Da je bilo malo više sloge, i Carigrad, i delovi Male Azije, su mogli biti povraćeni. Ali svetski moćnici, i naša nesloga, su Turcima sačuvali teritoriju.

Danas je Turksa u usponu, Kemalizam je mrtav, Erdoganizam, i neo-osmanska i islamistička priroda te nove ideologije, postaju nova 'zvezda vodilja' Turske. Beličaju se 'slavni' preci, čiji jedini 'doprinos' se može sagledati u prolitoj krvi i broju nabijenih na kolac. Da naše poniženje bude veće, mi plaćamo da se uvozi to propagandno smeće, a 'naši' sugrađani u tome uživaju!

Državne institucije se ne javljaju, javnost je mahom nezainteresovana, a Sulejman Grozni se priprema za novu invaziju.
Preporuke:
45
10
12 nedelja, 26 februar 2012 18:07
svakom svoje@sale
Imate pravo, "eliti" su Hrvati uzor, a glupoj raji daj turske serije!
Preporuke:
41
2
13 nedelja, 26 februar 2012 18:42
Averoes
Totalno je glupo jednu seriju ocenjivati po tome ko je snimao i o cemu se radi. Bitan je kvalitet, a kazu da je kvalitetna i visokobudzetna serija. Osim toga, radi se o ljubavnim spletkama kao i u svim serijama te vrste koje prost svijet voli da gleda. Koliko ste puta gledali filmove o Hitleru, Dzingis kanu, Cezaru, Aleksandru velikom itd. Nije valjda da je Sulejman bio gori za Srbe nego Hitler? Znam, ljuticete se, ali morate priznati da su Turci htejli da vas uniste, zar ne bi to uspjeli za tih 500 godina? Isto su vladali vama kao i drugim narodima. Svi manastiri su vam opstali, jezik ste sacuvali, u vrijeme Sulejmana je veliki vezir (ministar) bio Mehmed pasa Sokolovic koji je izdejstvovo pecku patrijarsiju. Turska kultura je ostavila traga na ovim prostorima, pogledajte jezik, jela, muzika, odnosi u porodici, nacin zivota itd. Eto zasto narod voli te serije, zasto je i izabrao. Jednostvano nekome je tih sat vremena olaksanje, barem na kratko zaboravi na bedu u kojoj zivi...
Preporuke:
37
33
14 nedelja, 26 februar 2012 19:15
Slavomir Srpski
Dobar i pravilan tekst autora. Kada sam po istom pitanju u proslom tekstu govorio na to da su neki prozivali naseg Ministra za kulturu da to spreci (sto lici na nekadasnje spaljivanje zabranjenih knjiga), ja sam zastupao stav sadasnjeg autora: da bi nas Ministar pre svega trabao da stimulise proizvodnju srpskih serija za domacu upotrebu ali i za izvoz, recimo istoriju Srba za vreme Dusana silnog. Potrebni su samo dobri scenaristi sa mastom koju imaju ovi turski serila-scenaristi, i koji su po tome cenjeni od srpske publike. Nazalost, nasi scenaristi su ispod kvalitetnog nivoa, dok imamo dobre glumce.
Preporuke:
22
6
15 nedelja, 26 februar 2012 19:23
s.j. @Averoes
E moje dete, 'zar je Sulejman bio gori za Srbe nego Hitler'? Nije, nije, samo nam je podario vekove ropstva. To je, naravno, ništa.

Ništa je i to što se uvozi serija u kojoj je on veličan. To vam je kao kad bi se u Izraelu prikazao film o Hitleru, u kome je on predstavljen kao pozitivna ličnost.

Vaša poređenja sa ovim drugim likovima su naravno i apsurdna, jer još nisam video ni jednu seriju u kojoj se Hitler veliča; A smešno je i govoriti o starovekovnim ličnostima, poput Aleksandra Makedonskog, kao nekim ekvivalentima onih koji su zadali još neiceljene rane.

Vidim da pojma nemate o onome kroz šta su Srbi preživeli pod ropstvom. Kažete da su nam svi manastiri preživeli? Ma nemoj?! Znate, osim Hilandara, i visokih Dečana, svaki naš manastir je spaljen barem jednom (neki i po dvadeset puta). Kažete da nas nisu hteli uništiti? To je, naravno, smešno navesti kao nešto pozitivno, jer je jedini razlog što nas nisu sve redom poubijali činjenica da su imali više koristi od nas živih.
Preporuke:
39
8
16 nedelja, 26 februar 2012 19:25
brm
ruske serije se prikazuju na studiju B, "patriotske" i JASER preferiraju američke blokbasterte..i niko da se pobuni protiv toga
Suklejman veličanstveni je bio najveći vladar sveta svoje epohe a Tuurska u nje+govo doba najm0dernije ustrojena država Evrope sa socijanom prohodnošću i verskom tolerancijom nezamislivom u "civilčizovanoj" Evroi....
a vi učite istotiju iz germanskih knjiga i dalje..
Preporuke:
22
14
17 nedelja, 26 februar 2012 19:31
s.j. @Averoes 2
Na živima se porez ubira, a ne mrtvima (osim ako imaju živu rodbinu, naravno), pa su nas zato i ostavili u polumrtvom stanju. Znali su i da im ne valja da nas previše isprovociraju, i da trebaju donekle biti konsistentni u svojoj surovosti, kako bi nas odvratili od organizovanja pobuna. Poznato je da je srpski ustanak u 16. veku bio tolika pretnja Osmanlijama, da je vezir poslao po Muhamedovu zastavu iz Damaska, koju je valjda video kao neku amajliju.

A da se vretim na dva neuništavana manastira: Hilandar je preživeo jer su Osmanlije znale da ne smeju udariti na Svetu Goru, jer bi se onda svi pravoslavni digli protiv njih. Zato su je ostavili na miru, i ubrajali harač.
Dečani su druga priča; Oni su se pripremili d amanastir pretvore u džamiju, ali je glavnom 'moliocu'(koji započne molitvu u zgradi, i ona time postaje džamija) pala na glavu kamena figura sa fasade, usmrtivši ga. To je izazvalo strah među muslimanima, i manastir je pošteđen.
Preporuke:
35
6
18 nedelja, 26 februar 2012 19:35
s.j. @Averoes 3
Naravno, ja sam svestan da vi nemate za cilj da kažete nešto korisno, već da jednostavno želite uvrediti i isprovocirati, što se vidi iz vašeg bezosećajnog umanjivanja patnje koju smo pretrpeli. Nisam u zabludi da će moj odgovor promeniti vaš pakosni stav, ili popuniti rupe u vašem znanju, ali ipak iznosim činjenice radi drugih čitalaca.
Preporuke:
23
3
19 nedelja, 26 februar 2012 19:42
Dejan Milojević
Boga mi, jedna lepa i sadržajna diskusija, na odličan tekst. Čak i pitanje Marka geja doživljavam kao dobronamerno. :) Ja sam protivnik svake cenzure, pa čak i cenzurisanja anđinog filma koji je najgnusnija propaganda. Ali, eto, pogledalo ga je 12 ljudi, većina izašla, ko je imao stomak da zaradi punu dnevnicu, ostao je.
A ova turska serija, pre svega ne mora biti propaganda, i osim toga, naše domaćice mogu i da nauče nešto o istoriji.
A da je prava tragedija što su nam serije isprazne, što nas slikaju kao pohlepne, lenje i glupe, i na tome, uz psovke zasnivaju svoj humor, na to ne vredi ni trošiti reči.
Preporuke:
30
1
20 nedelja, 26 februar 2012 19:58
Sulejman Veličanstveni je govorio srpski
kako bi mogao bolje da kontroliše svoje vezire: svog zeta, Hrvata iz Skradina, Rustem-pašu Opukovića (veliki vezir u dva navrata: 1544-1553 i 1555-1561), te brata srpskog patrijarha Makarija, Srbina, Mehmed-pašu Sokolovića (vezir od 1555, veliki vezir od 1565).
Preporuke:
22
2
21 nedelja, 26 februar 2012 20:18
Odbrana i poslednji dani
Sapunice su bezvezarija,ali narod ih voli.Voli narod i da jede mesa,ali ga nema ili sve manje ima. Jede ono što mu se servira.Srbi su u vreme Turske bili podanički narod,lišen mnogih prava,pod osmanskim terorom.Zašto danas da gledamo njihove serije?Mislim da imamo samo štete od ovdašnje sekularizacije Turske(turske sapunice propagiraju sekularizam)koja se,kao i ove serije,pokušava iskoristiti u imperijalne svrhe,u svrhu širenja uticaja na prostore nekadašnjeg osmanlijskog carstva.Kao što imamo štete i od turskih sekularizovanih islamista,koji se petljaju u unutrašnje stvari naše države.Zašto Turci ne otkupe neku našu seriju?Razmena i reciprocitet u odnosima,koliko je god moguće,sa obližnjim državama.Srbija je sada uvoznik svačega,a izvoznik ničega.Kakav god bio,Šojić mi je bolji od svake sapunice.Univerzalan je lik,u svakoj državi takvih ima koliiko hoćete.Ima ih i u Turskoj.Zašto Turci ne otkupe tu našu seriju?Ako neko misli da otkupivanjem turskih serija kupuje mir u Raškoj vara se.
Preporuke:
25
11
22 nedelja, 26 februar 2012 20:33
Zmija
Suljejmani je zapravo veljičanstveni Srbin!
Preporuke:
1
17
23 nedelja, 26 februar 2012 20:44
Nikolaj
Zbog istoriskog pamcenja,sasvim je opravdano da sve sto dolazi iz i od Turske,kod nas izaziva,makar,podozrenje.Medjutim,povremeno sam,normalno uz zenine i majkine sugestije,pratio neke turske serije i moram priznati da su mi odrzavale paznju.Oni tako dobro isticu porodicu u prvi plan da sam se,nerijetko u sebi,postidio nasih Popadica,Sojica,bata Djose i inih.Kroz svaku seriju propagiraju,kako porodicni,tako i poslovni moral i odanost.
I da zakljucim,uz zaljenje sto i mi nemamo takvih ostvarenja,mirniji sam sto mi zena gleda turske serije,nego,recimo, "Sex i grad".
Preporuke:
24
10
24 nedelja, 26 februar 2012 21:33
fristajlo
Podanički mentalitet, kao i nova verzija "bratstva i jedninstva", (samo, sada prema Turcima, Nemcima i zapadnim "demokratijama") su proizvele "potrebu" da se ova i ovakve serije emituju na televizijama koje rade u Srbiji (a nisu srpske).
Srbi su u fazi prevaspitavanja i pasivizacije, a to se najbolje izvede zbunjivanjem i novim verzijama istorije; u toj seriji, naravno, neće biti pominjano kako je Turska vladala Srbijom, niti zločini počinjeni tokom te okupacije.
Jer, onda bi se glavni junak zvao nekako drugačije, a ne "veličanstveni"; no, treba videti tu seriju, ali odmah i navesti- gde je nedosledna u istorijskim činjenicama, da ne bude opet, kao sa filmom gospođe Pit- ljubavna i antiratna priča...
Jer, dok te jedni lažu, drugi treba da ti pričaju istinu; u protivnom- dobijemo današnju Srbiju.
Preporuke:
30
1
25 nedelja, 26 februar 2012 22:07
Perun
Nisu problem toliko turske serije,mada i za to ima objasnjenje u nasoj proslosti.Problem je "turska" muzika koja se potura kao nasa,preko raznih "velicina" kao Ceca i ostalih azijatskih pevaljki.Dokaz da se mi jos uvek nismo sustinski i mentalno oslobodili turaka.
Preporuke:
28
1
26 nedelja, 26 februar 2012 22:42
seljak bezemljas
@averoes
Dali ste vi videli manastire koje spominjete. Prosek sto pedeset godina bez krova.Ali necu o tome.
Otkud kod mnogih zabluda da se gledajuci serije na televiziji moze saznati istorija.Televizija je pre i posle svega spektakl,zabava.Pamet i istina za televiziju su su smrt jer su dosadni.Za razliku od citaoca gledalac televizije je skloniji da prihvati laz,demagogiju.Vise o tome kod teoreticara medija.Zamislite monografiju Jugoslavije 1918/1992.g.Fotografije odusevljenog naroda iz svih krajeva.Imate na internetu docek kralja Aleksandra u Hrvatskom Zagorju 1931.I Zagrebu.Nista gluma, nista rezija.Hiljade fotografija od 1918 do 1992.svi razdragani A drama i tragedija sadrzana je u tome da je Jugoslavija U NAVEDENOM PERIODU SEDAM PUTA MENJALA USTAV.
U prici KOSA Ivo Andric pise SELJAK..ZNA DA SLIKA OPSENI OCI COVEKU PA OD ONOGA STO GLEDA NE MOZE DA VIDI ONO STO JE U STVARI
Preporuke:
31
0
27 nedelja, 26 februar 2012 22:51
ROVS
''Bela Garda'' 3 i 4 marta.
Preporuke:
19
0
28 nedelja, 26 februar 2012 23:45
P_N_Vrangel
@ROVS
Da li je serija u pitanju,po Bulgakovljevom romanu?
Preporuke:
9
0
29 ponedeljak, 27 februar 2012 00:05
Miloš Marić
Vidim da su ove turske serije prenjplavile naše televizije, pa i hrvatske, dok ruskih nema ni zglave. Rado bih pogledao neku rusku seriju ili film, ali nemam na našim televizijama.sada to činim samo na njihovim, ruskim mrežama. Kada sam prije dvadesetak godina učio mađarski i valjda se spremao u tu zemlju kao diplomata, prvi puta sam od tog mog profesopra, koga sam morao da slušam godinu dana (a i on je trpio mene) kako su Rusi zli, arogantni, bezobzirni i nadmeni. Navodio je primjer da u njihovim crtanim filmovima "veliki medvjed uvijek pobijedi neku malu životinjicu". Ta rusofobija nproizilazi iz realne ruske snage. Činjenica je da su nam Rusi iskreni prijatelji i rijetko kada su nas ostavljali na cjedilu (osim kada mi nešto zabrljamo kao sa onim ratom Milana Obrenovića protiv Bugara, i ne vidim razloga da svoje evropejstvo i dodvoravanje Turcima dokazujemo tako što bojkotujemo jednu od najznačajnijih kultura u istoriji - rusku.
Preporuke:
23
2
30 ponedeljak, 27 februar 2012 00:09
Rin o-o to
Autor je napisao dobar tekst. Gledao sam samo jednu tursku seriju, Ali Rizu. Turska očigledno pravi proizvod , preduzimljivo, smisleno. Igra emocijama je vrhunska zato što su podloga odlična muzika i literarni kvalitet (serija je snimane prema književnom delu što se može zaključiti po vrhunskim monolozima glavnog junaka). Naravno, serija ima komercijalne praznine ali je dobro potkrepljena univerzalnim pitanjima. Upravo završena serija je jedan sjajno obavljen posao. Ova serija je više učinila na trežnjenju „srpskih domaćica“ ( strašno pežorativan termin, da li su američke prosvećenije?) nego sve kandidature. Plaču ljudi za Ali Rizom? Plaču zbog ličnih slika koje im je ova serija reemitovala...
Preporuke:
15
3
31 ponedeljak, 27 februar 2012 00:11
Rin o-o to
... Sulejman veličanstveni, zašto strah od kontaminacije? Ja bih se pre osvrnuo na dvodecenijsku fašističku propagandu koja je usmerena protiv srpskog naroda i države Srbije. Ona je proizvela bolest. Ali Riza je leči jer postavlja osnovna pitanja od kojih se ovde beži kao od kuge. Dok Srbi troše ogroman novac za pijačne unutarpolitičke, bizarne razmirice ozbiljne države prave serije koje provociraju pažnju udarom na pitanja o osnovnim ljudskim vrednostima. Više je suza za Ali Rizom nego za KiM? Zašto? To je pitanje za Srbe!
Preporuke:
20
3
32 ponedeljak, 27 februar 2012 00:46
Troglavski
http://en.wikipedia.org/wiki/Fetih_1453

A Mehmed II Osvajac po drugi put medju Evropljanima (Hriscanima)

Turski film o padu Carigrada, za sano 1 dan nekolika miliona u Turskoj, a nepopularan u Evropi
Preporuke:
9
0
33 ponedeljak, 27 februar 2012 00:52
hiperborejac
Srbi ..kakvi ljudi...pogledaj komentare.
Kakva gurpa ljudi..
Preporuke:
5
0
34 ponedeljak, 27 februar 2012 01:25
ROVS - P.N. Vrangel
Jeste. Potražite i pozorišnu izvedbu, sa Habenskim opet i deo glumačke ekipe iz serijala.
Preporuke:
7
1
35 ponedeljak, 27 februar 2012 09:21
Toreador
Odlična analiza. Mnogo frke ni oko čega. Čak je Sulejman Veličanstveni bio relativno dobar sultan prema Srbima u poređenju sa ostalim. Uvijek kada je neka imperija na vrhuncu život raje je bijo lakši. Imperije su najgore kada propadaju.
Preporuke:
13
3
36 ponedeljak, 27 februar 2012 10:52
brm
@ Sulejman Veličanstveni je govorio srpski
"kako bi mogao bolje da kontroliše svoje vezire: svog zeta, Hrvata iz Skradina, Rustem-pašu Opukovića (veliki vezir u dva navrata: 1544-1553 i 1555-1561), te brata srpskog patrijarha Makarija, Srbina, Mehmed-pašu Sokolovića (vezir od 1555, veliki vezir od 1565)."

zanima me kako ste ustanovili da su jedan Hrvat a drugi Srbin. da li po jezičkom kriterijumu? ili po danas preovlađujućem konfesionalnom? kako znate da je Rustem pre bio katolik a Mehmed paša (Rođen je kao Bajica - Bajo Nenadić) pravoslavac, s obzirom da su Mehmedu bratstvenici i patrijarh Čarnojević (rođen oko 1633, Bajice, Cetinje, Crna Gora) i nadbiskup Zmajević?
Preporuke:
8
2
37 ponedeljak, 27 februar 2012 11:09
Bora
Srbi su veći zulum trpili od Srba nego što su trpili od Turaka.
Pa sad su harači veći nego što su nekad bili!!
Preporuke:
8
10
38 ponedeljak, 27 februar 2012 11:14
Stefan
Ne možemo mi Srbi bez Turaka!!!
Naša istorija nebi postojala da nije turaka!
A i šta bi jeli danas da nismo uzeli njihovu kuhinju?
Preporuke:
8
18
39 ponedeljak, 27 februar 2012 15:44
Pantelija
Kad se setim slavne Bitke kod Nikopolja.
Tad su Srbi i Turci bili JEDNO!!
Preporuke:
5
13
40 ponedeljak, 27 februar 2012 15:47
brm
Stefan
a koje je jelo tursko? (ne misliš valda na sarme, nazvane po imenu istoimenog naroda čije su jedno od plemena bili Srbi koji su osvojili poljske Slovene pre 2-3 000 godina pa mnogo kasnije stigli i na Balkan među nas Rase/Makedonve/Dalmate/Ilire?)
koja muzika je turska?
koja arhitektura je turska? (aja Sofija?)
Preporuke:
13
3
41 ponedeljak, 27 februar 2012 18:28
Byakuya-sama
Jedina velika serija o Srbiji pre 20. veka je ''Vuk Karadžić'', i to je ne loša kopija ''Crnog Guje'', nego je bila u rangu tadašnjih istorisjkih serija, nešto kao današnja HBO serija o Adamsu.
Preporuke:
12
0
42 ponedeljak, 27 februar 2012 18:58
Doktor
Tako je, u bici kod Nikopolja 1396., teska konjica despota Stefana Lazarevica, koji je bio turski vazal, je zadala odlucujuci udarac u bok umornim krstasima koji su, napredujuci uzbrdo, potisnuli Turke i vec poceli da slave pobedu...madjarski kralj Sigismund je morao da otplovi do usca Dunava i vrati se u Madjarsku kopnom. Ovo je mozda jedan od prvih i krupnih razloga za madjarske vekovne 'simpatije' prema Srbima. Uzgred, na Trgu pobede u Budimpesti medju statuama madjarskih kraljeva nema kralja Sigismunda. Kada sam pitao vodica zasto je tako, odgovorio mi je:'Madjari ne vole da se secaju svojih poraza.'
Preporuke:
12
2
43 ponedeljak, 27 februar 2012 19:52
Beli Orao
Prijateljima. Definitivno toliko se poznajemo da smo počeli da se ponavljamo. Stara priča o Turcima, ali ipak da se podsetimo da se Ante Pavelić hvalio kako su pobili više Srba za dve godine nego Turci za petsto. Što se harača tiče taj PDV je bio desetak ili 10%. Srbi iz Karađorđevog vremena su se pobunili zbog 10%? Sad još ako kažem da su janjičari bili odabrani, a jesu, šta dalje reći? Pa evo, Mehmed paša Sokolović je tamo poslat po zadatku koji je fantastično odradio. O tome je lepo u svojim istorijskim romanima pisao Nikola Baranin.
Kao što vidite Turci udaraju lagane pripreme. Na nama je kako ćemo da se tome odupremo. Sa ovima nam spasa nema. Nadajte se povećanju PDV-a, za početak.
Preporuke:
13
0
44 ponedeljak, 27 februar 2012 20:02
siniša @ Averoes
Nije 500 nego 400 godina. Međutim taj pojam "vladao" je vrlo rastegljiv. Postoje mesta u koja turska noga nikada kročila nije. Postoje porodice koje nikada Turcima nisu platile porez. Nije baš da su stalno svi Srbi bili potčinjeni svim Turcima. Turci su uglavnom sedeli u nekim gradovima kasabama i nisu se odatle mnogo mrdali bojali su se. Postojali su putevi kojima su išli turski karavani. Postojalo je vreme kad su Turci nadirali ka zapadu, kao za vreme Sulejmana Veličanstvenog, a i vreme kad su se povlačili. Postojalo je vreme kad su se Srbi turčili, a i kad su Turci i Cigani prelazili na hrišćanstvo kako pravoslavlje tako i katoličanstvo.

Do većine manastira Turci nakada nisu ni došli, niti su znali gde se nalaze.

Držali su se glavnih puteva. Jedanput godišnje haračlije bi zaredale po selima da otimaju hranu i šta se zatekne.

Nikad Turci nisu potpuno ovladali Srbijom i Srbima. Vladali su onima koji su ih hteli i koje su "napravili" ti su im i danas verni.
Preporuke:
16
2
45 ponedeljak, 27 februar 2012 20:15
s.j. @Doktor
Njihova mržnja niej povezana sa tim, jer oni gaje mržnju prema svim svojim susedima.

A i uloga despota Stefana Lazarevića se ne može svesti na samo 'borio se uz Turke'. Moraju se sagledati činjenice. Za pravoslavni živalj je okpuacija od strane katolika bila nimalo manje strašna od okupacije Turaka. Poznata je i izjava jednog Romeja da bi 'radije u gradu (Carigradu) video turban, nego latinsku mitru'. A ta okupacija nije bila pod njihovih fantazija, već stvarnost, jer su Mađari napadali Srbiju od kada su došli u na ove prostore. Stefan je bio i vazal Bajazita, pa je učinio ono što je morao.
Preporuke:
13
0
46 ponedeljak, 27 februar 2012 21:39
seljak bezemljas
Prvo lisce pa Sulejman.
Posle Sulejmana dolazi Mehmed.Osvajac
U bioskopima Turske pocelo je prikazivanje filma FETIH 1453.Spektakl o osvajanju Carigrada.Za cetiri dana milion gledalaca.Delirijum.U filmu nema nista o pokolju i ostalim nedelima.Cista romantika.Grci Carigrad zovu Konstantinopolisom.I nikako drugacije.Kad je osnovan nosio je ime Sekonda Roma,Drugi Rim.Ruski filozof Berdjajev nazvao je Moskvu Trecim Rimom.
Za vreme izborne kampanje ja se setim branilaca Carigrada.Oni su pred pad culi kroz galamu JAGMA JAGMA /pljacka pljacka/Cujem li ja to kroz galamu predizbornih programa ili mi se to cini.
Preporuke:
13
3
47 ponedeljak, 27 februar 2012 22:33
au mile
Sulejman veličanstveni je bio jedan od najvećih vladara u istoriji čovečanstva. Osvojio je Peštu, pokorio moćnu Ugarsku i došao nadomak Beča. Evropa se tresla od straha. Njegovom smrću, završava se najslavniji - "klasični period" otomanske imperije. Srbi bi trebalo da pamte Sulejmana veličanstvenog po relativnom dobru - realativno u odnosu na ostale turske vladare. Njegov veliki vezir - Mehmed paša Sokolović, bio je Srbin, koji je pomagao svom bratu Makariju Sokoloviću da obnovi Pećku patrijaršiju i obnovi pravoslavlje u teškim uslovima ropstva.Ćuprija na Drini je njegova zaostavština najpoznatija nama Srbima.
Znatiželjan sam da odgledam ovu tursku seriju.
Preporuke:
12
9
48 ponedeljak, 27 februar 2012 23:26
Filozofija
Divim se nasoj sposobnosti prilagodjavanja. Nekada je ona velicanstvena, a nekada je uzasna. Sada smo poceli da pravdamo sve sto nam se servira, pa i Sulejmana (sam je sebe proglasio velicanstvenim). Ne smatram da je duhovna velicina neko ko je pokorio ovaj narod, otimao djecu, ubijao i tlacio. Imajuci sve ovo u vidu, odbijam da biram izmedju spanske ili turske serije. Odbijam da je jedina alternativa ovom narodu rajinski mentalitet turskih serija. Ocekujmo da ce majke koje ih gledaju analogno vaspitavati svoju djecu. A ovaj narod je suvise ponosan i suvise borac da postane podanik i raja. Mislim da je 500 godina bilo i previse.
Preporuke:
12
10
49 sreda, 29 februar 2012 04:26
Milijana
Da se nadovezem na komentare koje su ostavili Marko Gay i Sale. U januaru sam bila u Srbiji, u Beogradu i trazila sam neke knjige za ucenje ruskog jezika. Kao da sam trazila iglu u plastu sena. Jedina knizara u kojoj se moze kupiti gramatika ruskog jezika je u knjizari "Dereta" u Knez Mihajovoj. A i ta knjiga nije stampana u Srbiji. Izdavac je iz Republike Srpske. Samo da jos dodam, literatura za ucenje albanskog i turskog se moze naci u svim knjizarama.
Preporuke:
14
1
50 četvrtak, 01 mart 2012 19:51
Jelena
Prikazivanje serije o Sulejmanu je jos jedno ujudurma zamenika okupacionog upravnika britanskog ambasadora.Srbi treba da znaju da nas beskrajno mrze Britanci.
Preporuke:
7
4
51 nedelja, 04 mart 2012 14:50
dečak sa teritorije opštine Rudo
Ne ulazeći u kvalitet same tv serije, meni je smešno kada neko kaže "vekovima smo bili pod okupacijom Turske". Pa kako neka okupacija može da traje 5-6 vekova?
To je budalaština. Mi smo vekovima bili deo Osmanskog carstva, u kome je, eto tako se potrefilo, državna religija bila Islam. Verovatno zbog te činjenice, period dok smo bili deo Vizantije, takođe svojevrsnog melting pot_a ranog srednjeg veka ali gde je državna religija bila Hrišćanstvo, ne doživljavamo kao "okupaciju". Pričamo o "VEKOVIMA OKUPACIJE", a Srbin muhamedanac Mehmed Paša Sokolović kao političar i vojskovođa je bio jedan od najuspešnijih Srba u istoriji. To što je bio muhamedanc ne menja ništa.
Kasnije smo, sledeći teorije romantizma francuskih intelektualaca, krenuli u nacionalnu revoluciju i ostvarili nacionalnu državu na ruševinama carstva, nismo se "oslobađali od okupatora". Pre romantizma i nismo mogli da je stvorimo jer nacionalna država kao pojam nije ni postojala.
Preporuke:
10
2
52 ponedeljak, 05 mart 2012 15:24
Kleopatra
Istorija,, je nesto sto svaki covjek treba da uci i zna...Ako ucimo samo istoriju svog naroda onda smo krnji u znanju..Ako zelimo ,,demokratiju,,prihvatimo i tv kuce demokratske ma koliko bilo bolno il pogubno..Nisu samo Osmanlije cinile zlo na nasim prostorima.Vratimo se u nazad vidjecemo ,,Svi su bili osvajaci i krvnici,naj vece zlo sto smo izmedzu sebe se ubijali ,POGLEDAJMO OTVORENI OCIJU POSLE NACISTICKE NEMACKE,Koliko je ljudi Staljin ubijo..Jel hocemo te sapunice..pustimo obicne male i dobre ljude neka bar uzivaju pored tv ekrana
Preporuke:
3
2
53 ponedeljak, 05 mart 2012 16:59
goci
Dobar tekst
Preporuke:
4
0
54 utorak, 06 mart 2012 09:43
šta će srbima kvalitet?
fantastična ruska serija o dostojevskom...ponavljati je ,učiti,upijati!!!!kako se prave ozbiljne,vrhunske umetničke forme,sa izvrsnim glumcima,dakle izvrsnom glumačkom školom,izvrsnom scenarističkom školom ,režijom,scenografijom...pisala rts-u da ponovi 'dostojevskog'jer je rts ovu seriju nekako zataškao,kao sramotu(valjda da se ne bi videla beda domaćih tema i obrada),dok gluposti i primitivizme i nekvalitet i polupismenost-forsiraju i reklamiraju čime ponižavaju i pljuju na ovdašjne kulturne potrebe i ponižavaju naš intelekt,ukus,znanje.samim tim mi vidimo ko nam vodi javni serbis rts-a a odatle,sa vrha,od glave'riba smrdi'.ovde,u srbiji diletanti uvek ubijaju bolje i kvalitetnije od sebe.
Preporuke:
2
0
55 utorak, 06 mart 2012 21:17
Wicca
Mislim da je jedini veliki Srbin bio TarasBuljba a svi ovi sto mlate o Turcima i ostalom su obicna srpska .... i bjeda Pravi Srvi su u super odnosima sa Turcima
Preporuke:
0
1
56 sreda, 07 mart 2012 08:42
Vuk@ brm
Nazalost niste u pravu za poreklo i etimologiju sarme jelo je po kojim god kriterijima merili poreklom tursko i Turci su ga doneli na Balkan naziv je od turskog glagola sarmak koji znaci uvijati.
A i cinjenica je da je u Srbiji dosta toga sto su Turci doneli od kuhinje preko naziva mesta,reci,obicaja itd.
Samo nekoliko primera:Kalemegdan,Tasmajdan,cevap,boza,cufte,burek,Karaburma,pilav,kajmak,baklava,tulumba,lokum,
djevrek itd
Sto se muzike tice 70-80% onoga sto u Srbiji prolazi kao narodna muzika koristi tipicno bliskoistocne harmonije i jedino je vokal na srpskom jeziku sve Cece,Dragane,Jece i ine pevaju narodnu muziku samo kojeg naroda najblize je po harmonijskim kombinacijama Libanu ali ima tu i Pakistana i ostalih istocnih varijacija.
Nemojte me pogresno razumeti nisam nimalo srecan zbog toga ali ne treba ni neosnovano negirati dokazane cinjenice jer se time gubi kredibilitet.
Preporuke:
1
1
57 sreda, 07 mart 2012 12:47
Filozofija
@Vuče, turska kuhinja, kako je vi nazivate, je zapravo vizantijska kuhinja. Sasvim je druga stvar što naša istorijska znanja sežu samo do osmanlija. Kada bismo više izučavali Vizantiju shvatili bismo koliko je to naslijeđe zapravo sve ono što je srpsko i naše.
Dečače iz Rudog, mi Vizantiju ne doživljavamo kao osvajačku, jer smo imali svoju državu i svoju nezavisnost. Nismo bili nikakvi vazali i t nema veze samo sa religijom. Što se Otomana tiče, ne bih baš rekla da je to bila jedna romantična, napredna unija naroda, kakvom vi zamišljate možda Evropsku uniju. Daleko od toga i ne ponovilo se.
Preporuke:
1
0
58 sreda, 07 mart 2012 14:09
Vuk@ Filozofija
Mogu da prihvatim da je to Vizantijska kuhinja u smislu da je to kuhinja koju su Turci usvojili osvajanjem Vizantije.Pa na kraju cak i Islam su Turci prihvatli od Arapa sto je jedan od retkih slucajeva u istoriji kada osvajac i pobednik usvaja religiju porazenog naroda.Pa i samo Otomansko carstvo mi svodimo na Turke ali je u stvari to jedan konglomerat naroda i teritorija sa jednom centralnom upravom.Na kraju ipak ostaje cinjenica da su Turci ti koji su doneli ta jela i njihove nazive u nase krajeve e sada odakle su ta jela prvobitno potekla to je tema za sebe.
Preporuke:
0
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner